Wat is running therapie?

Runningtherapie is het therapeutisch inzetten van een rustige duurloop als (aanvullende) behandelvorm bij een depressie, burn- out, angst- paniekaanvallen, stress, slapeloosheid of andere psychische klachten. Ik wil jou graag helpen je hoofd op te schonen en daarbij ruimte te creƫren voor positiviteit & energie.

Hoe het werkt.

Tijdens runningtherapie sta jij centraal. Ik besteed aandacht aan de vraag hoe jij weer in balans gaat komen. We werken in de buitenlucht. We richten ons op het verbeteren van je conditie en het reduceren van de onrust in je hoofd. Praten is in eerste instantie ondergeschikt aan bewegen, toch ervaar je ook positieve effecten op psychisch gebied. De natuur en het bewegen heeft een positieve werking op je neurale netwerk. In circa 10 sessies komen aspecten zoals; ademhalen, inspanning & ontspanning, slapen, hartritmevariabiliteit, rust en herstel en blessures aan bod. Voorop staat het genieten tijdens het hardlopen, zodat gepieker, somberheid, stress, angst geen ruimte krijgt!

WIL JIJ
*
Meer rust in je hoofd
Je beter kunnen concentreren
Je fysiek en metaal sterker voelen
Een voldaan gevoel hebben na het hardlopen
Beter kunnen slapen
Meer zelfwaardering en zelfvertrouwen
Actiever worden
Stoppen met piekeren
VOEL JIJ JE
*
Somber
Prikkelbaar
Futloos
Depressief
Angstig
Paniekerig
Onrustig
Chaotisch
HEB JIJ
*
Een burn-out of burn-out gerelateerde klachten
Hartkloppingen
Veel stress
Concentratie problemen
Geen structuur
Onvoldoende balans tussen inspanning en ontspanning

Dan is runningtherapie wat voor jou!

Interesse? Meld je aan!